Atrodytų, kad Kovo 8-osios gatvė Kybartuose – pati svarbiausia eismo arterija. Mat skundų ir gyventojų pageidavimų dėl eismo reguliavimo joje gauna ir seniūnija, ir Eismo saugumo komisija prie rajono Savivaldybės, ir redakcija.

Kreipėsi ne kartą 

Apie Kovo 8-osios gatvės gyventojų problemas „Santakoje“ rašėme ne vieną kartą. Mat šioje siauroje ir vos 140 metrų ilgio gatvelėje gyvenantys kybartiečiai labai rūpinasi tiek savo, tiek vaikų ir anūkų saugumu, piktinasi dėl automobilių keliamo triukšmo, sieną kertančių keliauninkų ne vietoje paliktų automobilių ir t. t. 

Trumpa ir siaura, šaligatvių neturinti Kovo 8-osios gatvė driekiasi palei muitinės teritoriją ir veda tiesiai į pasienio užkartą. Būtent ja ir baigiasi šis akligatvis. 

Anksčiau minėtos gatvės gyventojai piktindavosi, kad prie muitinės suvažiuoja daug lengvųjų automobilių, kuriuos palikę prie gyventojų tvorų vairuotojai pėsčiomis išeina į Kaliningrado sritį. Po šio signalo gatvėje buvo sustatyti kelio ženklai, draudžiantys sustoti. 

Tačiau tuo Kovo 8-osios gatvės gyventojų bėdos nesibaigė. Mat prie sienos atvykstantys vairuotojai automobilius jau palikdavo priešais draudžiantį ženklą – kone pačioje Kovo 8-osios ir J. Basanavičiaus gatvių sankirtoje, nesilaikydami nustatytų atstumų. Visa tai gyventojams sukėlė dar didesnių nepatogumų, nes tapo problemiška net į pačią gatvę ar kiemą įvažiuoti. 

Kaltina pasieniečius 

Tuomet į pagalbą atskubėjo policijos pareigūnai ir patys pasieniečiai, pradėję bausti ne vietoje mašinas paliekančius vairuotojus. Ši problema netrukus išsisprendė ne tik dėl didesnio pareigūnų dėmesio, bet ir dėl sumažėjusio lengvųjų automobilių srauto per sieną. 

Visgi pagrindinė problema, kuri vis dar erzina gatvės gyventojus, – į darbą skubantys Kybartų užkardos pasieniečiai. Anot į redakciją skambinusio kybartiečio, užkardoje tarnaujantys pareigūnai laksto dideliu greičiu, kelia grėsmę į gatvę pažaisti išbėgantiems anūkams. Vyras jau buvo kreipęsis į seniūniją ir Eismo saugumo komisiją, kad gatvėje būtų įrengti greičio mažinimo kalneliai ar pastatytas ženklas, įpareigojantis greitį sumažinti bent iki 40 km/h. Tačiau tiek iš seniūnijos, tiek iš Eismo saugumo komisijos gavo neigiamą atsakymą. 

– Jei taip būtų Vilkaviškyje, seniai būtų pastatę ženklą ar įrengę kalnelį, bet Kybartai tai niekam nerūpi, – piktinosi Kovo 8-osios gatvės gyventojas. 

Greičio neribos 

Kybartų seniūnas Romas Šunokas patvirtino, kad į jį prieš kurį laiką dėl greičio mažinimo kalnelių įrengimo kreipėsi Kovo 8-osios gatvės gyventojas. 

– Kai pradėjome gilintis į problemą, paaiškinau, kad reikėtų apklausti kitus gatvės gyventojus, surinkti jų parašus. Mat greičio mažinimo kalneliai turi ir neigiamą pusę – kyla daugiau triukšmo, ypač naktį, tad jautriau miegantys žmonės gali likti nepatenkinti, – pasakojo seniūnas. – Tuomet minėtas kybartietis man pasakė, kad parašų surinkti negalįs, nes kiti gyventojai kalnelio nenori. 

Seniūnas patikino, kad Eismo saugumo komisija svarstė ir dėl greitį ribojančio ženklo. Tačiau buvo nutarta, kad tokioje trumpoje gatvėje, ir dar akligatvyje, techniškai neįmanoma išvystyti didesnį nei 50 km/h greitį, todėl gyventojų skundai nepagrįsti. O jei kažkas baiminasi dėl gatvėje žaidžiančių anūkų saugumo, reikėtų priminti, kad ji nėra žaidimų aikštelė ir seneliams gali tekti atsakyti už netinkamą anūkų priežiūrą. 

Eglė KVIESULAITIENĖ
Publikuota: „Santaka“, 2020-06-05.

lt_LTLietuvių kalba
lt_LTLietuvių kalba