Sutvarkyta aikštelė išspręs problemas

Vyksta Kybartų pasienio kontrolės punkto transporto palaukimo aikštelės rekonstrukcijos darbai. Čia pluša konkursą laimėjusios alytiškių firmos UAB „Parama“ vyrai.

Atlikta vadinamojo terminalo rekonstrukcija ir numatomos naujos paslaugos turėtų pagerinti sąlygas ne tik tolimųjų reisų vairuotojams, vietiniams gyventojams, bet ir išspręsti keletą ekologinių problemų. Statybos bus baigtos ateinančios vasaros pabaigoje.

Jau kuris laikas transporto palaukimo aikštele rūpinasi Pasienio kontrolės punktų direkcija. Paslaugos vairuotojams čia nemokamos, o tvarką prižiūri privati bendrovė – „Ekskomisarų biuras“. Jai už paslaugas moka ne aikštelės paslaugomis besinaudojantys vairuotojai, o visi mokesčių mokėtojai. Saugumui užtikrinti nuo pat pradžių aikštelėje buvo įrengtos apžvalginės kameros, įdiegtas elektroninis transporto priemonių registravimas.

Direkcijos vadovas Arnoldas Tvaronavičius sakė, kad po terminalo rekonstrukcijos čia atsiras daug daugiau patogumų. Aikštelė galės sutalpinti per 80 krovininių ir per 100 lengvųjų automobilių. Visa teritorija bus išasfaltuota, pastatyti valymo įrenginiai ir priešgaisriniai rezervuarai. Viso to iki šiol nebuvo, nors tokios svarbos objektams tai yra privaloma. Teritorijoje bus pastatyta kavinė, maisto prekių parduotuvė, nauji dušai, tualeto patalpos, vairuotojai turės galimybę gauti net skalbimo paslaugą. Toje pačioje teritorijoje veiks muitinės tarpininkų biurai, planuojama prisikviesti ir kurį nors banką bei atidaryti čia jo filialą. Visa teritorija bus aptverta kokybiška tvirta tvora, o ne paprasčiausiu metaliniu tinklu, bus patobulinta apsaugos sistema, apšvietimas, gerokai praplėstos elektroninės valdymo sistemos galimybės.

Pasienio kontrolės punktų direkcija įsipareigojo sutvarkyti ir buvusios asfaltbetonio bazės teritoriją, kur jau gerą dvidešimtmetį rūdijančiuose rezervuaruose slūgso tonos aplinką teršiančio bitumo, kitokių kenksmingų medžiagų. Dar prieš keletą metų kybartiečiai skundėsi, kad žemės sklype tarp terminalo, anglių aikštelės, degalinės ir geležinkelio teritorijos, tankiame krūmų ir žolių sąžalyne, žioji didžiulės kiaurymės. Tai – įleistos į žemę buvusios bazės paliktos metalinės talpyklos, kurių dangčius jau seniai kažkas pasisavino. Jose pilna tąsaus marmalo, likusių naftos produktų, kitose pilna šiukšlių ir susikaupusio lietaus vandens. Tokių „kraterių“ nedideliame plote yra apie dvidešimt. Baisiausia, jog talpyklų gylis toks, kad įkritęs žmogus tikrai neišsikapstytų. Visą šitą „palikimą“ pažadėta sutvarkyti.

– Kai įrengsime tikrai modernų terminalą, atsiras ir mokamų paslaugų, – sakė A. Tvaronavičius. – Mes skelbsime konkursą operatoriui, kuris valdytų visą terminalą ir mokėtų didžiausią nuomos kainą. Laimės tas, kas daugiausiai pasiūlys. Mat investicijos – tikrai nemažos: kalba sukasi ne apie šimtus tūkstančių, o apie milijonus litų. Tačiau tai – konfidenciali informacija, kurios atskleisti nenorėčiau. Galiu tik pasakyti, kad lėšos terminalui tvarkyti skirtos iš kituose punktuose surinktų nuomos pinigų.
Priminsime, kad Pasienio kontrolės punktų direkcija pradėjo eksploatuoti iki tol Arvydo Gražulio vadovaujamai UAB „Vildega“ priklausiusią aikštelę kiek daugiau nei prieš dvejus metus.

Direkcijos vadovas A. Tvaronavičius sakė, jog vilkaviškiečio verslininko turėta aikštelė buvo prižiūrima pagal galimybes. Mat vienas verslininkas vargu ar galėjo sau leisti tokias investicijas, kokios iš tikrųjų buvo reikalingos šiam svarbiam objektui

Kristina VAITKEVIČIENĖ

Autorės nuotr. Aikštelės tvarkymo darbai baigsis ateinančios vasaros pabaigoje.

 Publikuota: „Santaka”, 2013 m. Gruodžio 14 d. Šeštadienis.

Leave comment

lt_LTLietuvių kalba