Kybartus vėl dusina vilkikai

Kybartų gyventojai vėl keiksnoja netvarką pasienyje. Vilkikų eilė jau kelios dienos nutįsusi per visą miestą iki pat Virbalio.

Nepaiso taisyklių

Į redakciją paskambinęs kybartietis Juozas Jucaitis piktinosi, kad pakelėje išsirikiavusi vilkikų eilė kelia grėsmę kitų vairuotojų bei pėsčiųjų saugumui, be to, svetimos valstybės piliečiai nepaiso Kelių eismo taisyklių reikalavimų.

– J. Basanavičiaus gatve į pamokas ir iš jų eina dviejų mokyklų vaikai. Nors pastatytas ženklas aiškiai automobiliams draudžia toje atkarpoje ne tik stovėti, bet ir sustoti nuo 7 val. iki 15 val., vilkikų vairuotojai to nepaiso, o policija jų nebaudžia. Pabandytų koks kybartietis taip pasielgti, iškart gautų baudą, – piktinosi J. Jucaitis. – O kur, kaip manote, vairuotojai atlieka gamtinius reikalus? Ogi čia pat, pakelės griovyje. Anksčiau dar tokiais atvejais pasirūpindavo pastatyti biotualetų, tačiau dabar jų nėra nė vieno.

Kybartietis stebėjosi, jog terminalas, kuris vienu metu buvo pavadintas valdžios „lesyklėle“, išnuomotas privačiai bendrovei „Eurokusta“, kuri iš eilėse laukiančių vairuotojų ima nemažus pinigus, tačiau tvarkos vis tiek nėra.

– Galėtų bendrovės atstovas įsirengti kokį laikiną punktą už Virbalio ir reguliuoti eiles, kad vilkikai pačiame mieste nestovėtų, – siūlė kybartietis. – Juk dabar krovininių automobilių srautas į Kaliningrado sritį padidėjęs dėl prasidedančios šventinės prekybos, tad tokia situacija gali tęstis iki pačių Kalėdų ar Naujųjų metų.

Aikštelė pilna

UAB „Eurokusta“ direktorė Rima Simanavičienė sakė, kad jai pačiai Kybartuose susidariusi situacija labai nemaloni. Tačiau bendrovė pati eilių nereguliuoja, o tik nuomoja pačią „terminalo“ aikštę, kurioje prižiūri tvarką ir teikia paslaugas. Aikštelėje sužymėtos vietos lengviesiems automobiliams bei vilkikams, kurių telpa apie 80. Nors realiai mašinų aikštelėje „prigrūsti“ būtų galima daugiau, tačiau tai daryti draudžia priešgaisriniai reikalavimai.

– Pati antradienį buvau nuvykusi į Pasienio kontrolės punktų direkciją ir kėliau problemą, tačiau išspręsti ją labai sunku, – aiškino R. Simanavičienė. – Prašiau, kad bent laikinai būtų nutraukta išankstinė vilkikų registracija, nes dabar kyla dar daugiau grėsmių ir nepasitenkinimo, kai iš anksto internetu užsiregistravę vairuotojai lenkdami vilkikų eilę skuba į „terminalą“.

Kenčia saviškiai

Palaukimo aikštelėje kalbinti vilkikų vairuotojai sakė eilėje laukiantys jau antrą parą. Į Kaliningrado sritį krovinius vežantys Rusijos piliečiai dėl susidariusios situacijos kaltino savus muitininkus. Vyrai sakė girdėję, jog vilkikų eilės nutįso po to, kai ekonominė policija vieną muitinės pamainą „susėmė“ dėl kyšininkavimo. Pasipiktinę jų kolegos dabar boikotuoja ir per parą praleidžia mažiau vilkikų nei įprastai.

– Žinote mūsiškius, – juokavo jaunas kaliningradietis vairuotojas Aleksandras, – pas juos nei vakarietiška tvarka, nei tokie įstatymai negalioja. Sulaikė už kyšius, tai dabar jie valdžiai rodo, kaip dirbama tik už „pliką“ algą. Jums turbūt tokią situaciją net suprasti sunku, nes ir muitinėje, ir pačioje valstybėje tvarka visai kitokia. O mūsiškiai jūsų pusės siunčiamus raštus ramiai deda į stalčių ir nekreipia dėmesio. Nebent pats Rusijos Prezidentas atvyktų į Kaliningrado sritį – tada tvarka iš karto būtų.

Bando aiškintis

Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas Raimondas Šapoka sakė neturintis oficialių žinių, kodėl kolegos Kaliningrado srityje nesilaiko susitarimo ir per parą praleidžia gerokai mažiau vilkikų.

– Artėjant didžiosioms metų šventėms nuolat padidėja krovininių automobilių srautas, – sakė R. Šapoka. – Tačiau jau kelerius metus pavykdavo problemą išspręsti, susitikus su Kaliningrado srities muitinės vadovybe. Vis dėlto pernai eilė šventiniu laikotarpiu vėl buvo „užstrigusi“ dėl techninių kliūčių, mat prieš pat Naujuosius metus rusai nutarė keisti kompiuterinės sistemos serverius. Kodėl juos reikėjo keisti tokiu metu, kai dėl didesnio vilkikų srauto ir taip kyla problemų, mums sunku suvokti. Dabar taip pat išsiuntėme oficialų raštą su paklausimu, tačiau kol kas jokio atsakymo negavome.

Biotualetus pastatys

Pasienio kontrolės punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos vadovas Arnoldas Tvaronavičius sakė taip pat kol kas turįs tik gandų lygio informaciją, kodėl Rusijos muitininkai vietoj sutartų 200–220 vilkikų per parą šiuo metu jų praleidžia gerokai mažiau.

Pavyzdžiui, spalio 27 d. praleido 127, 28 d. – 117, o 29 d. – tik 89 vilkikus. Tiesa, vėliau sienos pralaidumas kiek pagerėjo ir kelias dienas iš eilės rusų muitinė įsileido nuo 145 iki 179 krovininių automobilių.

– Viliamės, kad iš didžiosios „duobės“ Rusijos muitininkai pradeda išlipti, tad problemos netrukus baigsis ir mūsų pusėje, – sakė A. Tvaronavičius. – Matyt, kaimynų muitininkai turi kažkokių vidinių problemų, tačiau jų nenori atskleisti. Bandėme susisiekti ir mes, Pasienio kontrolės punktų direkcija, ir Muitinės departamentas įvairiais lygmenimis, tačiau situacija kol kas tokia, kokią matote.

Direkcijos vadovas įsitikinęs, jog priekaištai dėl paslaugų apmokestinimo ir „terminalo“ išnuomojimo privačiai bendrovei nepagrįsti. Mat bendrovė kas mėnesį atseikėja solidų 10 tūkst. eurų nuomos mokestį ir šis įplaukia į valstybės biudžetą. O tai – mūsų, šalies gyventojų, reikmėms skirti pinigai.

A. Tvaronavičius pažadėjo, kad biotualetai pakelėse bus pastatyti iškart po pokalbio su „Santakos“ žurnalistais, ir vylėsi, jog vilkikų eilių problemą pavyks išspręsti artimiausiomis dienomis.

Eglė KVIESULAITIENĖ

Kristinos ŽALNIERUKYNAITĖS nuotr. Nutįsusi vilkikų eilė Kybartų pagrindinėje gatvėje sukėlė chaosą.

Publikuota: „Santaka”, 2015-11-05.

Leave comment

lt_LTLietuvių kalba