Patyrėme daug įspūdžių

Mes, Neįgaliųjų draugijos Kybartų grupės nariai ir pensininkai, keliavome į šalies sostinę Vilnių. Angelės Linkevičienės ir Aldonos Valiokienės paraginti, ekskursantai sudarė gana nemažą būrį.

Kelionę pradėjome nuo pačios puošniausios ir savo architektūra įspūdingiausios Šv. Petro ir Povilo bažnyčios.

Pasigrožėję šia šventove, nuvažiavome į Antakalnio kapines. Pirmiausia nusilenkėme Sausio 13-osios aukoms. Taip pat aplankėme pirmojo atkurtos Nepriklausomos Lietuvos Prezidento Algirdo Mykolo Brazausko kapą. Vėliau visi pasklidome po Menininkų kalnelį, kuriame amžino poilsio atgulę ilsisi žymiausi mūsų šalies žmonės.

Pagrindinis mūsų kelionės tikslas buvo Valdovų rūmai. Didelį įspūdį paliko autentiški mūriniai rūmų rūsiai su storomis sienomis. Kasinėjimų metu buvo rasta daug glazūruotų, ornamentais puoštų koklių, kurių pavyzdžiu atkurtos įspūdingos šildymo krosnys. Ekspozicijose gausu kitų radinių: ginklų, šarvų, keraminių indų šukių, papuošalų, avalynės. Rekomenduočiau kiekvienam lietuviui apsilankyti Valdovų rūmuose – tai mūsų šalies pasididžiavimo objektas.

Vėliau keltuvu pasiekėme Aukštutinę Vilniaus pilį. Eidami palei gynybinę sieną, grožėjomės miesto panorama, susipažinome su eksponatais pilies bokšte.

Paskutinis mūsų aplankytas objektas buvo Bernardinų sodas. Tai ramybės ir poilsio oazė pačiame sostinės centre. Nors šiuo metu jau vėlyvas ruduo, tačiau dalis čia esančių augalų dar žydi.

Mūsų ekskursiją organizavo ir jai vadovavo Vilkaviškio rajono neįgaliųjų draugijos Kybartų grupės tarybos narė Birutė Adomaitienė.

Jūra JUDICKIENĖ

Nuotr. Kelionės dalyviai susipažino su savo krašto istorija, grožėjosi meno kūriniais.

Publikuota: „Santaka”, 2013 m. Lapkričio 2 d. Šeštadienis.