Pedagogams pristatytos švietimo naujovės

Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijoje įvyko respublikinė mokytojų konferencija „Šiuolaikinės mokymosi strategijos: būdai mokinių pasiekimams gerinti įvairių dalykų pamokose“, į kurią susirinko per pusšimtis pedagogų.

Konferenciją organizavo leidykla „Šviesa“, bendradarbiaujanti tiek su mūsų rajono, tiek su visos šalies ugdymo įstaigomis. Leidykla nuolat organizuoja įvairaus pobūdžio renginius, per kuriuos pristato ne tik savo, bet ir bendrąsias švietimo naujoves.

Tokio pobūdžio konferencija Kybartuose surengta pirmą kartą. Tiesa, į mūsų rajoną „Šviesa“ jau buvo sukvietusi pedagogus iš visos šalies. Prieš porą metų panašaus pobūdžio renginys vyko Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijoje.

„Džiaugiamės, kad šį kartą leidykla pasirinko būtent mūsų įstaigą. Norėjome ne tik pamatyti švietimo naujoves, bet ir patys parodyti, kas mes tokie esame“, – sakė Kristijono Donelaičio gimnazijos direktorius Saulius Spangevičius.

Konferencijoje dalyvavę 14 lektorių vedė teorinius ir praktinius užsiėmimus. Viena iš jų – Kristijono Donelaičio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Nijolė Černauskienė. Pedagogė su kolegomis pasidalijo patirtimi, kaip per pamokas sudominti vaikus. Anot jos, mokytojui svarbiausia – kūrybiškumas, tad mokyklinis vadovėlis neturėtų būti vienintelė ugdymo priemonė.

Kiti lektoriai kalbėjo apie mokymosi strategijų taikymą įvairių dalykų pamokose, švietimo ateitį, pokyčius mokykloje ir nuolat besimokančius pedagogus. Nemažai dėmesio skirta praktiniams dalykams: kaip sudominti paauglius programine literatūra, kaip gerinti jų matematinius pasiekimus, kaip efektyviai mokyti pradinukus anglų kalbos ir kt.

„Pedagogai pagal savo patirtį parengė dalijamąją medžiagą ir susirinkusiesiems pademonstravo, kaip praktiškai ja naudotis. Tiek Suvalkijoje, tiek visoje Lietuvoje mokytojai naujoves priima atsargiai. Tiesa, kai pedagogai pamato, kaip teorija veikia praktiškai, į viską žiūri patikliau. Mes stengiamės nuolat pristatyti pačius naujausius švietimo sprendimus, rengiame įvairius mokymus. Šiais laikais reikia nuolat keistis. Dabartiniai vaikai gauna daugiau informacijos, nei mokytojai jiems pateikia. Mokinių poreikiai jau kiti, nei buvo prieš kelerius ar keliolika metų“, – sakė leidyklos „Šviesa“ lietuvių kalbos ir literatūros edukacinių leidinių vadovė Ingrida Navalinskienė.

Kristijono Donelaičio gimnazijos direktorius S. Spangevičius tvirtino, jog tokie renginiai tiek jo vadovaujamos įstaigos, tiek viso rajono pedagogams – itin naudingi. Pavyzdžiui, šioje konferencijoje mokytojams suteikta dar daugiau žinių apie vietoje egzaminų mokinių rengiamą brandos darbą.

„Prisipažinsiu, iki šiol galvojau, kad brandos darbas yra daug sunkesnis pasirinkimas nei egzaminai. Juk jį tenka daryti ilgą laiką, įdėti daug pastangų. Mokiniui pačiam reikia sugalvoti temą, idėją, visa tai aprašyti, atlikti mokslinius tyrimus ir t. t. Vis dėlto dabar supratau, jog klydau. Tai nėra taip sunku, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Ateityje būtinai rekomenduosiu mokiniams rinktis brandos darbą. Jį parengusieji turi galimybę stodami į universitetą dar gauti pusę papildomo stojamojo balo. Šiemet mūsų gimnazistų, pasirinkusių brandos darbą, nėra, tačiau žinau, kad keletas tokių dvyliktokų mokosi Pilviškių „Santakos“ ir Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijose“, – kalbėjo S. Spangevičius.

Jis taip pat atskleidė, jog jo vadovaujama įstaiga po šios konferencijos susidomėjo galimybe pakeisti senąjį elektroninį dienyną į naująjį, kurį siūlė „Šviesos“ leidykla. Ji prie elektroninio dienyno siūlo „elektroninės klasės“ paslaugą. Tai tarsi visa skaitmenizuota mokyklos biblioteka. Įėjęs į elektroninį dienyną ir prisijungęs prie „elektroninės klasės“ mokinys gali savo kompiuteryje, telefone ar kitame išmaniajame įrenginyje susirasti kone visą per pamokas ar po jų naudojamą literatūrą.

„Manau, kad bet kokiu atveju tai yra neišvengiama. Gyvenimas nestovi vietoje, tad kuo anksčiau „prisijaukinsime“ naujoves, tuo mums patiems bus lengviau ateityje“, – mintimis pasidalijo gimnazijos vadovas.

Andrius GRYGELAITIS

Autoriaus nuotr. Nijolė Černauskienė su kolegomis pasidalijo patirtimi, kaip per pamokas sudominti moksleivius.

Publikuota: „Santaka”, 2018-04-24.

Leave comment

lt_LTLietuvių kalba