Permainos „Rasos“ skyriuje įnešė naujų vėjų

Nuo šio rudens buvusi Kybartų „Rasos“ mokykla prijungta prie Kristijono Donelaičio gimnazijos. Nors prieš susijungimą baimių būta daug, dabar įstaigos kolektyvas džiaugiasi įvykusiais pokyčiais.

Pirmasis Lietuvoje

Kybartų Kristijono Donelaičio „Rasos“ skyriaus vedėja Eglė Labašauskienė neslėpė, kad išgirdus apie planuojamą dviejų įstaigų susijungimą įstaigos viduje buvo nemažai nerimo, nežinomybės, netgi sumaišties. Iššūkių netrūko ir jau pradėjus sujungimo procedūras. Juk reikėjo parengti daugybę dokumentų, teisės aktų ir nuostatų, kad iš pirmo žvilgsnio dvi visiškai skirtingas ugdymo kryptis propaguojančios įstaigos taptų viena. Konsultuotis taip pat nelabai buvo su kuo, nes toks darinys, kuomet prie gimnazijos jungiama specialioji mokykla, – pirmasis Lietuvoje.

„Prireikė nemažai kantrybės ir užsispyrimo, tačiau su kilusiais iššūkiais susitvarkėme. Dabar labai džiaugiamės įvykusiais pokyčiais. Su gimnazijos bendruomene vyksta glaudus bendradarbiavimas. Kas savaitę susitinkame su direktoriumi Sauliumi Spangevičiumi ir aptariame einamuosius klausimus. Jis operatyviai sprendžia visas mūsų problemas. Mes, „Rasos“ skyriaus pedagogai, labai greitai pasijutome esantys gimnazijos šeimos dalimi. Dalyvaujame bendruose renginiuose, kartu šventėme Tarptautinę mokytojų dieną, gimnazistai neretai ateina į mūsų skyrių ir prisideda prie čia vykstančių renginių“, – džiaugėsi E. Labašauskienė.

Stengiasi būti aktyvūs

Šiuo metu „Rasos“ skyriuje ugdomi 53 mokiniai. 17 proc. iš jų – romų tautybės. Anot skyriaus vedėjos, romų jaunuoliai labai teigiamai atsiliepia apie mokymąsi šioje įstaigoje. Jie čia gerai jaučiasi, patiria mažiau streso bei patyčių.

„Mūsų įstaigoje mokomi vaikai, turintys intelekto sutrikimų. Tiesa, yra ir kompleksinių negalių turinčių jaunuolių, kuriems sunku judėti. Skyriuje ugdome 3 vaikus, kuriuos mūsų specialistams kasdien reikia užnešti į antrą ar trečią pastato aukštą. Gaila, kad neturime lifto ar keltuvo, o tik laiptų kopiklį, kuris tik iš dalies palengvina situaciją“, – kalbėjo skyriaus vedėja.

Nepaisant visko, įstaiga po truputį atsinaujina ir dabar joje jau beveik netrūksta specialiųjų priemonių, skirtų besimokantiems vaikams. Čia įrengtos masažinės vonios, sensorinis kabinetas, kineziterapijos patalpos, kuriose dirba judesio korekcijos specialistas, taip pat įkurta šiuolaikiška gamtos mokslų erdvė ir kt.

„Su mokiniais nuolat dalyvaujame įvairiuose respublikiniuose projektuose bei konkursuose. Ir ne tik tuose, kurie skirti specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams. Stengiamės visur būti aktyvūs ir matomi. Taip pat dalyvaujame negalią turinčių mokinių žaidynėse, iš kurių nuolat grįžtame su laimėjimais“, – pasakojo pašnekovė.

Įstaigoje dirba 22 mokytojai. Šiuo metu ieškomas muziką galintis dėstyti pedagogas. Ši pamoka „Rasos“ skyriaus ugdytiniams – itin svarbi.

Tolerancijos diena

Pačiame skyriuje taip pat dažnai vyksta įvairūs renginiai. Štai visai neseniai „Rasos“ bendruomenė dalyvavo Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti pasiūlytoje pilietinėje iniciatyvoje „Permainų vėjas“, skirtoje tarptautinei Tolerancijos dienai paminėti. Tądien mokykloje vyko įvairios veiklos: mokiniai kalbėjo apie šios dienos prasmę, gamino vėjo malūnėlius, žiūrėjo ir aptarė filmus apie toleranciją, dalyvavo viktorinoje.

„Džiaugiamės, kad mūsų vaikai supranta tolerancijos svarbą ir reikšmę, tačiau tuo pat metu suvokia, jog tolerancija turi griežtas ribas. Jie aiškiai geba įvardinti, jog permainų vėjai tolerancijos riboms gali būti palankūs tik tuomet, jei jie nėra susiję su tolerancija smurtui, neapykantai, rasizmui, karams“, – kalbėjo įstaigos psichologė Ingrida Kalinauskienė.

Jos teigimu, „Rasos“ skyriaus bendruomenei tolerancija nėra vien tik formalus žodis. Įstaiga – tolerantiška kitaip mąstančiam, kitaip jaučiančiam, kitaip besielgiančiam žmogui. Dėl šios priežasties Tolerancijos dienos minėjimas taip pat nėra tik vienadienis reiškinys: skyriaus pedagogai nuolat ieško įvairių formų ir būdų, kaip tolerantišką, pagarbų ir pakantų bendravimą su įvairiais žmonėmis padaryti kuo paprastesnį, prieinamą visai bendruomenei. Įvairiomis veiklomis mokyklos bendruomenė nuolat siekia atkreipti visuomenės dėmesį į žmonių elgsenos, gyvensenos bei jausminius skirtumus.

I. Kalinauskienė pasakojo, kad prieš šešerius metus įstaiga pradėjo organizuoti Tolerancijos dienai skirtą piešinių konkursą. Šiemet sulaukta net 75 piešinių iš 37 šalies ugdymo įstaigų. Šių darbų virtuali paroda, pavadinimu „Ir skirtingi, ir panašūs“, eksponuojama mokyklos interneto tinklalapyje sim.kybartai.lm.lt ir įstaigos feisbuko paskyroje.

Andrius GRYGELAITIS

Autoriaus nuotr. Didžioji dalis „Rasos“ skyriaus ugdytinių noriai įsijungė į Tolerancijos dienai skirtas veiklas.

Publikuota: „Santaka”, 2024-11-29, https://www.santaka.info/?sid=54455

lt_LTLietuvių kalba