Pervaža paralyžiuoja Kybartų gyvenimą

Geležinkelio pervaža – tai didžiausias Kybartų skaudulys“, – ši frazė skamba daugelio kybartiečių lūpose. Vietiniai skundžiasi, kad uždarius pervažą gyvenimas aplink ją esančioje teritorijoje kuriam laikui sustoja, prasideda automobilių spūstys. Situacija dar labiau pablogėjo maždaug prieš pusmetį, kai buvo pakeistas kelio juostų ženklinimas.

Negali apsisukti

Į redakciją kreipėsi kybartietis (redakcijai pavardė žinoma), kuris itin piktinosi pasikeitusiu kelio juostų ženklinimu. Anot vyriškio, maždaug prieš pusmetį pagrindinėje J. Basanavičiaus gatvėje greta geležinkelio pervažos nubraižytos salelės ir ištisinės kelio juostos sukėlė dar daugiau problemų vietiniams gyventojams. Dabar, uždarius pervažą, automobilių vairuotojai yra priversti laukti, kol ji bus atidaryta. Seniau laukiant eilėje bent jau buvo galima apsisukti ir keliauti kitur.

„Suprantu, kad viskas buvo daroma, siekiant užtikrinti eismo saugumą, tačiau šįkart į gyventojų poreikius visiškai nebuvo atsižvelgta. Ne aš vienas taip manau. Neabejoju, jog galėčiau surinkti bent 200–300 žmonių parašų, kad toks kelio ženklinimas būtų pakeistas. Ši pervaža – sena Kybartų problema. Prie pervažos vyksta vagonų atkabinimo, persirikiavimo procesai, važiuoja daug krovininių ir keleivinių traukinių. Dažnai pervaža uždaroma 20–30 minučių ir žmonės yra priversti laukti vis ilgėjančiose eilėse. O kai iš terminalo pajuda sunkvežimiai, eilės nusidriekia per didžiąją dalį Kybartų. Tuomet paralyžiuojamas visas miestelio gyvenimas, nes užtveriami įvažiavimai į kai kurias gatves, kapines“, – apgailestavo pašnekovas.

Pasak jo, tokiais atvejais norintieji įvažiuoti į šalutines gatves turi du pasirinkimus: kantriai laukti eilėje arba nusižengti taisyklėms ir kirsti ištisines linijas bei saleles.

„O gal, atsižvelgdami į situaciją, pareigūnai tokiais atvejais nebaustų?“ – klausė kybartietis.

Belieka susitaikyti

Apie situaciją pasiteiravome rajono policijos komisariato Reagavimo skyriaus vyresniojo tyrėjo Algirdo Blažio. Pareigūnas užtikrino, kad kirsti ištisinių linijų ir salelių vairuotojai negali. Anot jo, tai būtų nusižengimas, už kurį grėstų finansinės nuobaudos.

„Aišku, yra įvairių situacijų. Kartais pareigūnai į kai kurias iš jų žiūri geranoriškai, kartais – nelabai. Daug lemia ir aplinkybės. Bet kokiu atveju kirsdami ištisines linijas ar įvažiuodami į kelyje nubraižytas saleles vairuotojai nusižengia įstatymams. Kybartai – specifinis miestas. Žmonės turi suprasti, jog viskas daroma dėl jų saugumo. Suprantu, kad svarbu ir gyventojų patogumas, bet prioritetai neišvengiamai taikomi saugumui“, – sakė A. Blažys.

Per platus kelias

Kybartų seniūnas Romas Šunokas tvirtino apie paaštrėjusią problemą, perbraižius kelio juostas, girdėjęs, tačiau į jį dėl to oficialiai niekas nesikreipė. Kelio juostų ženklinimas buvo pakeistas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos iniciatyva. Būtent Kelių direkcija organizuoja valstybinės reikšmės kelių, taigi ir J. Basanavičiaus gatvės Kybartuose, plėtrą ir priežiūrą.

„Mes paprašėme, kad prie vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ ir buvusios policijos nuovados įrengtų pėsčiųjų perėją. Specialistai atvažiavo, išmatavo kelią ir paaiškėjo, jog šis – per platus. Norint užtikrinti saugumą, kelio ženklinimas buvo pakeistas į tokį, koks jis yra dabar – su salelėmis“, – pasakojo R. Šunokas.

Jis sutiko, kad perbraižius juostas problemų Kybartuose dar padaugėjo. Seniau automobilių vairuotojai, uždarius pervažą, eilėse laukdavo dviejose eismo juostose, tad ir kamščiai susidarydavo mažesni, o norintys palikti eilę tai galėdavo padaryti nepažeisdami Kelių eismo taisyklių. Pasak seniūno, pakeitus juostų ženklinimą, problemų padaugėjo ir dėl kelio valymo. Dabar, ypač po žiemos kelių barstymo, naujai nubraižytose salelėse užsilaiko purvas, jo pravažiuojantys automobiliai neištaško į šalis, kaip būdavo seniau.

Prošvaisčių nematyti

R. Šunokas pripažino, kad labiausiai dėl geležinkelio pervažos kenčia vadinamojoje „užgelžkelėje“ gyvenantys žmonės.

„Pervaža – lyg prakeiksmas Kybartams. Būtent ties ta vieta traukinių vagonai persirikiuoja, keičiasi vietomis, manevruoja. Jei visa tai vyktų kitoje vietoje, problemų nebūtų. Sudėtingą situaciją padėtų išspręsti tiltas ar apvažiavimas, bet tai – utopija. Į bendrąjį Kybartų miesto planą apvažiavimas yra įtrauktas. Jį turėtų statyti Kelių direkcija, bet ši nėra tuo suinteresuota. Ne kartą dėl to kreipėmės, bet gavome atsakymą, jog šiuo keliu važiuoja per mažai transporto priemonių. Tai visiškas absurdas“, – tikino seniūnas R. Šunokas.

Anot jo, uždarius pagrindinę J. Basanavičiaus gatvėje esančią pervažą, dalis kybartiečių keliauja per netoliese esančią kitą. Vis dėlto neretai nutinka taip, kad vienu metu uždaromos abi pervažos.

VĮ „Marijampolės regiono keliai“ Vilkaviškio kelių tarnybos viršininkas Vytautas Vasiliauskas taip pat sakė, jog tikėtis naujo pervažos apvažiavimo kybartiečiams – nerealu, bent jau artimiausiu metu tokių planų nenumatyta.

Viršininkas teigė, kad neseniai Kybartuose perbraižant pagrindinę gatvę buvo laikomasi visų Europos Sąjungos keliamų saugumo reikalavimų, tad kybartiečiai neturėtų būti nepatenkinti.

„Mano nuomone, naujas kelio juostų žymėjimas neturėtų niekam trukdyti. Yra palikti įvažiavimai į kiemus, į šalutines gatves. Viskas ten gerai“, – nedaugiažodžiavo V. Vasiliauskas.

Paklaustas, ar gali, reikšdami nepasitenkinimą, gyventojai kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją su prašymu pakeisti ženklinimą, jis tvirtino, jog tokia galimybė visada yra.

Tiesa, Vilkaviškio kelių tarnybos viršininkas abejojo, ar į tokius prašymus būtų atsižvelgta.

Andrius GRYGELAITIS

Autoriaus nuotr. Uždarius pervažą, automobilių eilėse gyventojams kartais tenka laukti 20–30 minučių, o kartais – ir dar ilgiau.

Publikuota: „Santaka”, 2017-06-10.

Leave comment

lt_LTLietuvių kalba