Atnaujinta geležinkelio pervaža žmonės džiaugsis dar negreitai

Vis blogėjanti Kybartų geležinkelio pervažos J. Basanavičiaus gatvėje būklė miesto gyventojus varo į neviltį. Važiuojant per duobėtą, vietomis ištrupėjusią kelio dangą laužomi ne tik automobiliai – sudėtinga ir netgi pavojinga pervažą kirsti tiek dviratėms transporto priemonėms, tiek mamoms su vežimėliais.

Geležinkelio pervažos problema įsisenėjusi. Prieš dvejus metus „Santakos“ žurnalistai domėjosi, kada toje vietoje prasidės remonto darbai. Tada iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos skyriaus buvo gautas atsakymas, jog geležinkelio iešmų ir pervažų atnaujinimą numatoma pradėti 2020 m. ketvirtajame ketvirtyje ir užbaigti per 2021 m. pirmąjį pusmetį. Deja, darbai neatlikti iki šios dienos. 

Pasiteiravus Kybartų seniūno Romo Šunoko, gal žino, kada prasidės numatyti pervažos remonto darbai, jis gūžtelėjo pečiais. Seniūnas sakė, jog neseniai kreipėsi į geležinkeliečius dėl triukšmą slopinančių sienelių įrengimo prie geležinkelio linijos, tačiau aiškaus atsakymo taipogi negavo. 

„Santakos“ žurnalistams pateikus užklausą Lietuvos geležinkelių infrastruktūrą valdančiai įmonei AB „LTG Infra“, Komunikacijos skyriaus atstovas Gediminas Petrauskas pateikė atsakymą: „Šiuo metu rengiama Kybartų geležinkelio stoties iešmų ir pervažos, esančios J. Basanavičiaus gatvėje, bei signalizacijos įrenginių remonto projektinė dokumentacija. Suderinus projektinius sprendinius numatoma inicijuoti viešojo pirkimo procedūras rangos darbams pirkti. Remonto darbus planuojama pradėti 2022 metų antrąjį ketvirtį ir atlikti iki 2022 metų pabaigos.“ 

Pasiteiravus atstovo, kokie darbai numatomi padaryti projekto įgyvendinimo laikotarpiu, šis atsakė: „Projekto metu numatoma atnaujinti 10 geležinkelio iešmų su dalimi signalizacijos įrenginių ir atlikti geležinkelio pervažos remonto darbus. Pervažoje esama gelžbetoninė danga bus pakeista nauja gumos kompozito danga. Naujoji danga leis automobiliais keliaujantiems miesto gyventojams ir svečiams saugiai bei patogiai kirsti geležinkelio pervažą.“ 

G. Petrauskas minėjo, kad projekto įgyvendinimo terminai pasikeitė dėl užsitęsusių signalizacijos dalies projektavimo paslaugų viešųjų pirkimų procedūrų ir vėluojančio šios projektavimo dalies paslaugų suteikimo. Ar Kybartų miesto gyventojai pagaliau sulauks pervažos remonto darbų – parodys laikas. Ne pirmas kartas, kai geležinkeliečiai švaistosi pažadais, todėl dar kartą patikėti visada yra sunku. 

Simona SIMANAVIČIENĖ

Publikuota: „Santaka”, 2021-11-12.

lt_LTLietuvių kalba